Omzetverhoging door Verkooporganisatie?


Bij de meeste bedrijven is (zijn) de verkoper (s) eigenaar van het proces. Gemakkelijk te controleren zou je zeggen. Je hoeft namelijk voor procescontrole maar bij een persoon te zijn; de verkoper. 

Stel je hebt 3 verkopers in het veld. Dan zou het zo maar kunnen zijn dat je 3 verschillende verkoopprocessen hebt.
Dat komt voor. Vaker dan je zou denken.

Als ik advertenties voor verkopers lees dan zie ik dat nog veel bedrijven het hele proces gewoon bij die verkoper neerleggen. Gaat de verkoper weg, zijn al je contacten weg. Uiteraard is dit enigszins gechargeerd maar komt er in de praktijk vaak op neer. Oh ja, #“maar dat staat toch in het CRM”? Ja dat zou moeten kloppen, maar die verantwoording had je ook bij je verkoper neergelegd.

Dit is de situatie die ik tegenkom bij veel bedrijven. Gek is het wel, dit terwijl als je door een productieafdeling loopt er niemand de taak heeft gekregen om alle handelingen van het hele productieproces te verzorgen. Daar is een reden voor.

Als je dit zo zou organiseren in de productie afdeling haal je geen deadline meer.

Met andere woorden, als je een omzetverhoging wilt realiseren zul je op z'n minst een serieuze blik moeten werpen op je verkoopproces en daarmee je verkooporganisatie!

Succes met je verkoopproces

LUKKES CONSULTING

Jousterweg 28, Heerenveen
Friesland

+31 6 49 09 07 63
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© Copyright - Lukkes Consulting