Overleg verkoopbinnendienst

In sommige organisaties wordt je dood gegooid met overleggen. Ik ken zelfs mensen die niets anders doen!

Ik stel mij telkens de vraag: wat is de productiviteit van een dergelijk overleg, maw wat levert een dit overleg het bedrijf en de deelnemers op of wat kost het? Begrijp me niet verkeert, uiteraard is er overleg nodig binnen iedere organisatie maar waar ik op doel is dat er vaak een soort van overleg structuur ontstaat die uit de hand loopt.

Als je de bedrijfsprocessen goed hebt vast gelegd weet je ook wie verantwoordelijk is voor welke stappen binnen het proces. Dan is er ook niet veel overleg nodig om van de ene stap in de andere over te gaan... tenzij de omstandigheden veranderen! En die veranderen elke dag, dat maakt het ook zo leuk om in verkoop te werken.

Klanten willen iets en gaan nadat ze de opdracht hebben gegeven opties toevoegen en wegstrepen. Als je dat kunt inpassen in je vaste processen wordt je een topleverancier. Daarvoor heb je overleg nodig, elke dag. Maar dat kan nooit zover gaan dat je managers hebt die elke dag meer dan 50% van hun tijd in overleg zitten.

Overleg op een verkoopbinnendienst heb je 's ochtends voor de kick-off! Je pakt je proces er bij checkt of iedereen nog op schema zit en welke prioriteitsveranderingen er aankomen neemt daarop aktie. Kost een half uur per dag en scheelt je uren aan overleg de rest van de dag. Aan het einde van ieder overleg weet elke teamlid weer wat de doelstelling en prioriteit van de dag is en kan aan de slag.

LUKKES CONSULTING

Jousterweg 28, Heerenveen
Friesland

+31 6 49 09 07 63
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© Copyright - Lukkes Consulting